Frågor & Svar
Om du har några frågor eller funderingar så kan du läsa igenom det här först.
Om du fortfarande inte fått svar på dina frågor är du mer än välkommen att kontakta mig på mail tony@royallimo.se
Fråga 1: Är era bilar Covid säkra?
Svar: Ja, vi som chaufförer ser först och främst till att vi alltid håller oss starka och friska. Skulle vi känna minsta symtom så lämnar vi över uppdraget till en annan kollega som vet sig själv vara symtomfri
Vi kör endast på beställning vilket gör att uppdragen är få, väl efter körningen så ser vi till att limousinen alltid är Covid säkrad igen, genom att desinfektera omsorgsfullt på alla dörrhandtag samt fordonets interiör
Engångsmunskydd finns hos föraren om man själv önskar att bära en, samt att handsprit alltid finns i fordonets salong
Fråga 2: Hur betalar man för resan?
Svar: Swish, Kontokort eller Kontant. Vi accepterar alla betalkort, även Amex & Diners. Förskottsbetalning via Swish eller faktura förekommer
Fråga 3: Kan man preliminärboka en limousine?
Svar: Ja, skulle någon annan vilja boka er tid så kontaktar vi er först. Men då måste vi ha ett säkert svar från er samt en handpenning som ej återbetalas vid en eventuell avbokning
Fråga 4: Vi har betalt in hela total beloppet i förskott, vad händer om vi avbokar?
Svar: Ni får ett tillgodo kvitto per mail eller sms på total summan, dvs ni kan flytta datum och tid på er bokning. Eller så återbetalar vi 40% av inbetalt belopp
Fråga 5: Vi vill boka, men det kan hända att vi måste avboka längre fram pga eventuella restriktioner eller annat viktigt
Svar: Betalningen måste ske senast 24 timmar innan transportdatum. Självklart kontaktar vi dig först om en annan förfrågan dyker upp. Men annars bokar du som vanligt, helst per mail eller sms. Sen är det bara för dig att avboka då din bokning endast är preliminär tills att den är fullkomligt betald. Är din bokning ej fullkomligt betald så har vi inte ingått i något bokningsavtal med dig (vi kan alltså kontakta dig för att fråga om eventuella ändringar från vår sida, vilket sällan behövs)
Fråga 6: Hur debiterar ni? Hur snabbt kan ni vara på plats?
Svar: Du betalar för varje påbörjad timma, räknat från den tidpunkt du avtalat med oss. Vid väldigt spontana förfrågningar behöver vi minst 45 minuter i framförhållning får att kunna hämta er (vi kör endast på beställning)
Fråga 7: Vi är ett företag som vill betala mot faktura, går det?
Svar: Ja, vi fakturerar ett A4 papper och i den framgår de att det avser taxitransport. Vi skriver också ut taxameter kvitto på plats
Fråga 8: Vad har ni för typ av limousiner?
Svar: Amerikanska Limousiner: 1 st Chrysler, 1 st Lincoln och 1 st Hummer
Fråga 9: Har ni presentkorts erbjudande för turer med limousine?
Svar: Ja, kontakta oss för mer information
Fråga 10: Kan man hyra limousine utan chaufför?
Svar: Nej, vi hyr endast ut limousine med speciellt utbildad chaufför
Fråga 11: Vad har bilarna för utrustning?
Svar: Bar med festliga glas, LED belysning, IPAD/AUX/CD/DVD/WI-FI/LCD skärmar samt påkostade ljudsystem för finaste ljudupplevelsen
Fråga 12: Kan man ta med sig något ätbart?
Svar: Nej tyvärr, med hänsyn till allergiker
Fråga 13: Är er service tillgänglig även utanför Göteborg?
Svar: Ja självklart. Men vi utgår alltid från Stigs Center i Göteborg
Fråga 14: Har era limousiner taklucka?
Svar: Nej, vi väljer alltid våra limousiner utan taklucka
Fråga 15: Hur många personer rymmer det i era limousiner?
Svar: 1 till högst 20 personer (detta beror på vilken limo det gäller och vad för uppdrag det gäller)

Främste förare Tony Chaabi